Wednesday, December 3, 2008

Thanksgiving


Jag vet att jag sagt tidigare att den största helgen i USA är Halloween, men man är väl inte sämre än att man kan ändra åsikt. Nu tror jag nämligen i stället att den största helgen är Thanksgiving. Och utan tvekan min stora favorit. Inga presenter utan bara god mat och dryck.


Vi åkte till Palm Springs dagen efter Henry och jag fick komma hem från sjukhuset. Varmt! Det var en sådär perfekt tvådagars semester som gör att man törs och vill åka på semester igen. Vi bodde på hotell men spenderade mesta tiden i vänners hus. Mycket tid gick åt att se till så att Henry inte slog sönder små porslinskatter. Jag äter ju inte kött, och inte kalkon heller, så det fick jag lov att kompensera med att dricka mer vin. Och vad kvällen led så kändes det helt ok att Henry lekte med glasljusttaken och kattkrukan med orkide.

No comments: