Wednesday, October 22, 2008

Halloween

Var beredda, för nu är Den Största Dagen På Året snart här. Glöm Julafton, Thanks Giving och Valet. Halloween heter den. Här är förra årets costumes, Tom pirat och Henry papegoja. Brian är tydligen en långhårig snygg typ.



Hos oss kommer det att firas i helgerna två. På söndag ska det karvas pumpor och kalasas hemma hos min superväninna Lotta, makeup artist och mamma till Sienna och Emma och världens pyssligaste. Och redan nu på lördag så kommer det årliga pumpkin carving partyt att gå av stapeln hemma hos familjen Malins. Greg Malins är gammal vän till Brian från Seattle. Greg och Brian jobbade på tv showen Friends ihop när det begav sig. (Här skulle jag kunna berätta om när jag fick följa med på det stora dundrande avskedspartyt för alla Vännerna, hur det festades loss ordentligt och alla drack ren sprit från någon sanslöst stor isskulptur som man skulle böja sig under och öppna munnen när någon annan hällde kopiösa mängder iskall vodka eller vad det var och alla skrattade och var glada sen dansades det och alla blev så fulla att det ramlades omkull och sminket smetades ut på de vackra, lyfta och botoxade ansiktena. Det var riktigt kul). Greg gifte sig sedemera med fixiga Jennie och fick två coola ungar, Jack och Harry. Jennie anordnar det här partyt varje år, och alla ungar är såklart utklädda och så ska det karvas pumpor. Och den finaste pumpan vinner ett fint pris. Det är ganska många kategorier i vilka man kan vinna, så det slutar alltid med att alla barn fått ett pris. Alla barn och sa jag. Jag tror att jag vann första gången för att jag var den som inte kände någon ännu, för att visa att jag var en i gänget. Men nu tror jag bara att jag karvar den snyggaste pumpan!

No comments: