Wednesday, June 24, 2009

What happens in Vegas stays in Vegas...

Så blev det i alla fall nästan för min IPhone, som gärna stannade kvar på detta dekadenta ställer efter att jag åkt hem. Såhär gick det till. Brians jobbarkompis Laura fick ett SMS från en kompis som skulle till Vegas i mådags och ville att hon skulle komma med. Hon fick väl ett infall och frågade om jag ville följa med, och hon var nog lite förvånad när jag tackade ja. I måndags klockan sex så tog Laura, Natch (en till av Bris jobbkompisar) och jag flyget till Vegas. För första gången för mig! Vi checkade in på The Wynn, spelade lite Black Jack, gick och bytte om och träffade de andra tjejerna på drinks. Sen gick vi till Nobu för sushi, vilket var väldigt trevligt och väldigt blött. Och sen börjar det bli lite suddigare. Redan på planet så kom det fram att en av tjejerna tagit lektioner i den ädla konsten att dansa på en påle. Så efter middagen gick vi till ett ställe med påle så att hon skulle få visa upp sina kunskaper. Och det gjorde hon med glans, kan jag säga! Efter mer drinkar och mer kortspel så fick vi ett par timmars sömn tills vi skulle upp och ta morgonflyget hem (tjejerna skulle ju till jobbet.) Utan telefonen, tydligen. Så hela gårdagen kändes lite jobbig, eftersom telefonen med alla fantastiska bilder var kvar där. Men, så ringer de från hotellet och telefonen är upphittad! Yes, vilken resa, säger denna Vegas Virgin!

No comments: