Saturday, June 6, 2009

Hejdå


Här har jag hejdålunch med Mattias på Joans on Third. Det känns lite som om man är i New York när man är där. Efter lunchen körde jag dem till LAX och där blev jag stoppad av farbror polisen. Mina stickers på bilen är gamla och de nya måste ha kommit bort på posten eller nåt. I alla fall så låter det tut-tut bakom mig och jag håller på att kissa på mig, eftersom jag är naturligt rädd för polisen. Den barska polisen undrar varför jag inte har registration och jag försöker förklara/ursäkta mig. Han vill också se mitt proof of inurance och det har jag pinsamt nog inte med mig i bilen. Han går och kommer tillbaka och frågar efter dessa saker igen. Jag rafsar runt lite i handskfacket bland den pinsamma röran och frågar om han kanske vill titta på kvittot från mitt senaste batteribyte? Han tycker tydligen att jag är lite charmig och jag kommer undan utan ticket. Nu måste jag ta mig till det förbannade DMV där tiden stannat.


Här är Tina som kom på en lång weekend. Det gillar man.

No comments: