Friday, March 20, 2009

Dagen i text

06.05 Tom och Henry, som för övrigt sover i vår säng, minus Brian, vaknar och väcker såklart mig. Känns lite lyxigt eftersom de vaknat vid fem så länge. Kollar i spegeln och tycker att jag borde se fräshare ut, eftersom jag gick på ansiktsbehandlig igår.

06.30 Det dricks mjölk (inte komjölk för Toms del eftersom han är allergisk) på soffan och kollas på Apan aka Curious George.

07.30 Brian kommer ner och jag går upp och lägger mig en stund till (somnar direkt). Vad som händer tills jag vaknar har jag ingen aning om.

08.15 Jag kommer ner, klär på barnen, vi äter frukost (alltid någon variant av toast med marmelad, Cheerios, banan, annan frukt, knäckemacka med kaviar (OBS ej Brian) och nån typ av juice). Jag dricker kaffe som Brian kokat.

08.35 Gör lunchbox till Tom för dagis (tacka vet jag svenskt dagis med lunch) oftast pasta med banan, äppelmos och nån typ av bröd.

09.05 Åker med både Tom och Henry till Toms skola eftersom Elda är ledig på fredagar. Lyssnar på Djurens Brevlåda i bilen. Alltid. Pratar med mamma som berättar att Lennart mår dåligt idag, vilket är oerhört sorgligt.

09.25 Anländer till skolan, just idag lugnt och fint. Tom springer iväg till sin kära fröken Nicole, och Henry styr mot sandlådan och lastbilarna.

10.30 Sliter iväg Henry som inte vill gå. Tom pussar glatt hejdå. Ville gå in på American Apparel men de öppnar inte förrän klockan elva (!), så jag åker och handlar mat med Henry. Han somnar i bilen.

11.30 Kommer tillbaka till skolan, eftersom jag ska vara med på circletime och lunch. Tom har svårt att sitta ner om inte jag är där, så vi provar med extra mamma tid denhär veckan. Henry sitter i bilen och sover.

12.00 Circletime går bra, Tom reser sig en gång men kommer tillbaka. Han blir uppropad av Leo som han sen står och håller i handen. Gulligt. Lunch också helt ok, även om det är lite stökigt allmänt. Läraren Lateef går hem, men kommer tillbaka och säger att Henry vaknat i bilen och gråter. Jag hade typ glömt honom... Oj oj.

12.15 Henry är HELT otröstlig för att han fått vakna i bilen och ingen var där. Toms fröken kommer med lunchlådan och vi åker hem. Henry mår lite bättre.

12.35 Kommer hem och fixar lunch till Henry. Tom leker i garaget med farliga verktyg som ligger framme.

13.30 Henrys talpedagog Valia, som är super, kommer och leker. Tom är med litegrann med går upp efter ett tag och spelar trummor.

14.30 Valia går och vi går ut och badar lite.

15.30 Jag ringer till Christine och hör efter om hennes ena tvilling Lou är ok. Tom kastade nämligen sina trumpinnar i skallen på honom på musikklassen igår. Inte med flit, han var frustrerad över en till synes bagatell, men ändå... Det är jobbigt när ens barn gör illa någon annans barn. Hon var självklart helt ok med det hela men sa att hon var glad att jag ringde.

16.00 Barnen får kolla lite på Djungelboken när jag steker köttbullar. Min plan var att jag även skulle hinna duscha och spela lite piano (hade en oimponerande lektion igår), men så blev det inte. Istället sprang vi runt och roade varandra eftersom Tom stängt av DVDn.

17.30 Barnen äter middag, Henry köttbullar och pasta, Tom hamburgare med potatis. Morötter och blåbär och jordgubbar serveras också, men det är ingen som äter. Sa jag ketchup?

18.45 Vi dricker välling och går upp och läser bok och badar och sätter på pj och borstar tänder och går och lägger oss.

19.45 Tom i sin säng och Henry i min. Snart kommer Tom till min och somnar på en minut. Henry tar kanske fem minuter. Snark.

20.25 Ropar på katterna som kommer inspringandes som två små skott.

20.30 Brian jobbar sent och ska träffa Phil från Oregon efter jobbet så jag bloggar lite och äter stående middag. Och tar ett glas vin.

21.30 Klockslag jag fårutspår att jag ligger i sängen. Glamour!

No comments: