Tuesday, January 20, 2009

Fender Bender Magnet

För ett par veckor sen så blev jag (min bil) påkörd bakifrån när jag stod vid ett stopsign. Otroligt irriterande och jobbigt att ringa försäkringsbolag och mekaniker. Som tur är så har jag inte fått ändan ur vagnen och fixat det ännu för att...

Kom ut från Ralphs vid 3rd street efter att ha handlat. Kommer fram till min bil och ser värsta skrapet på bakre stötdamparen. Skrapet har exakt samma röda färg som bilen som står helt slafsigt parkerad brevid min. Och den röda bilen har ordentliga grå skrapor längs hela sidan som perfekt matchar min bil. Jag går in och säger till managern som följer med ut. Vi skrattar lite åt hur uppenbar hela situationen är. Inget detektivarbete nödvändigt. Jag är på väg därifrån, eftersom jag tror att bilen typ är stulen och aldrig kommer det att komma nån ut från Ralphs. DÅ plötsligt dyker Shirley, 80 eller så, upp. Hon undrar först om hon parkat för nära mig, och jag sa nä men däremot kört lite för nära... Hon hävdade bestämt att hon borde känt om hon kört på mig. Jag höll med. Hon sa att "people keep accusing me for things I didn't do".
Hmmm...imagine that.

No comments: