Wednesday, September 24, 2008

Annat var det förr #2

Wednesday, September 17, 2008

11:42 AM

Jag brukade tycka det var helt OK att flyga långt. Lite tidningar, flygplansmat, vin, öronproppar, ansiktsmask och sova… Och om man åkte business eller t.o.m. första klass så var det typ himmelriket.

Inte fullt så himmelskt med två härliga små pojkar i sin mest energiska ålder.

Vi bestämde att det var värt det att flyga “economy extra” med Flygbolaget till Sverige i somras. Det är klassen mellan business och coach. Man ska inte tro att man är lika bra som de i business, men man sitter absolut mycket bättre än i ekonomi. Kändes som en bra kompromiss. Resan till Sverige med maken och barnen var toppen. Barnen välartade och personalen pa Flygbolaget super trevlig och vänlig. Gick hur bra som helst.

Sen skulle vi hem till LA igen.

Min fantastiska mamma följde med eftersom Brian åkt hem i förväg för att jobba (amerikanska semestrar är inte långa, kan jag säga). På Arlanda känner jag att det börjar gunga i huvudet och i magen på ett oroväckande sätt. Obenhörligt smyger sig illåmaendet på. Väl i luften är maginfluensan i full sving. Jag försöker knipa ihop överallt och kastar mig mot närmsta toalett. Det råkar vara businesstoan, precis bakom skynket framför mig. Jag hinner bara ta i handtaget när en kobralik hand hinner före och håller för dörren. Jag hör ett väsande..”ni får gå till toaletten längst bak i planet. Det här är business toaletten.” Jag förklarar snabbt att jag håller på att kasta upp och helst inte vill besudla mina medresenärer på väg till den andra toaletten. “Men vi vill inte ha kräks på business toaletten heller” får jag till svar. Jag föser undan kobrans hand, och gar in och får upp frukosten Business Toaletten.

No comments: